Az Assist-Trend Kft. jövőre 20 éves lesz.
Születésnapunkat rendhagyó módon úgy ünnepeljük meg, hogy partnereink számára 20 zöld tippet adunk ajándékba. 20 cikkben járjuk körül: hogyan is lehet felelősen üzemeltetni egy szállodát, irodaházat, székházat?
Hisszük, hogy partnereinkkel közösen valóban megvalósítható a zöldebb jövő, professzionálisan, hitelesen, felelősen gondolkodva.
Jó olvasást és hatékony zöldülést kívánunk!
6. TIPPÜNK: KÖRNYEZETTUDATOS KÖZÖSSÉGI SZOCIÁLIS HELYISÉGEK
Ha csak egy neuralgikus pontot lehet mondani egy szálloda vagy irodaépület fenntartásában, az üzemeltetők 100 %-a biztosan a közösségi szociális tereket jelöli meg. Iszonyatos forgalom, nagyon különböző kultúrájú vendégek, óriási és indokolatlan termékfogyás, rossz levegőzés, lassú száradás…
Hogyan lehet ezeket a kihívásokat megugrani, ráadásul zölden, felelősen gondolkodva? Mutatjuk!
A nagyforgalmú közösségi mosdók rendszerint a földszinten, a lobbyban, illetve irodaházak esetén a bejárathoz vagy a liftekhez és a lépcsőházakhoz közel helyezkednek el. Befogadóképességüket és méretüket ugyan jogszabályok határozzák meg, ennek ellenére rendszeresen szűknek tűnnek és sokszor a levegőztetésük sem megoldható, elsősorban légtechnikai megoldásokat alkalmaznak a természetes szellőzés helyett. Fontos, hogy bármilyenek is az adott fizikai körülmények, törekedjünk a tiszta, ápolt és jó illatú környezet biztosítására.
Figyeljünk az energia-, és víztakarékos megoldásokra, a kétöblítéses toalettekre, melyekkel vendégenként és naponta akár 20-30 liter víz is megtakarítható! Fókuszáljunk a kevesebb és hidegvízzel is működő tisztítószerekre, a szelektív hulladékgyűjtésre! És arra is, hogy zöld törekvéseinket és erőfeszítéseinket kommunikáljuk a fogyasztó felé falmatricákon, kis táblákon, akár piktogramokkal, infógrafikákkal. Higgyük el, örülni fognak a vendégeink, hogy számukra is kedves, egészségüket és a Földet óvó intézkedéseket teszünk!
A napi takarítások rutinjába érdemes beépíteni azokat az újraszennyeződés-gátlóval rendelkező és természetes alapanyagokat tartalmazó tisztítószereket, amelyek hatékonyak és így tervezhetőbbé teszik a személyzet munkáját. A vízkőoldás területén akár a mosdók és kézmosók, akár a klasszikus szaniterek esetében használjunk Sutter Zero terméket, amely semmilyen irritatív anyagot nem tartalmaz, így a személyzet és a látogatók egészségét is védi.
A nagytakarítások megszokott rendjébe is illesszünk be komolyabb, de természetes alapanyagú szereket, amelyek nagy kiszerelésben is elérhetőek. Mindkét takarítási rutin esetén részesítsük előnyben az újratölthető és újrahasznosított anyagból készült flakonokat, a hígítandó koncentrátumokat vagy szuperkoncentrátumokat, így a logisztikai költségek is a töredékükre szoríthatóak vissza, széndioxid kibocsátásunk csökkenthető.
A papírtermékek esetén két szempontra figyeljünk: az adagolók „képességeire” és a papírtermék beltartalmára, használati értékére. Adagolók esetén válasszuk a strapabíró, csak a megfelelő mennyiséget kiadó, a fogyást könnyen monitorizáló verziókat, lehetőség szerint újrahasznosított és újrahasznosítható műanyagból vagy inox anyagból. A belevaló papírtermékek esetén ügyeljünk az FSC minőségre, a duda méretére, a tekercs lapszámára és a papír grammsúlyára is. Ne csupán a beszerzési ár, hanem a papír használati értéke legyen a mérvadó! A nagy kiszerelésű, dobozos, fólia-, és műanyagmentes toalettpapírok kiváló megoldást nyújtanak a felelős üzemeltetésre.
A mosdók melletti folyékonyszappan adagolók terén is tehetünk zöld lépéseket. Az átlagnál kisebb mennyiségű (1 ml/adag), de hatékonyságában kifogástalan szappant adagoló berendezések jó megoldást jelenthetnek, kevesebb habot hagynak maguk után, így kisebb a vízkőlerakódás kockázata is. A szappanadagolókban lévő likvid szer fogyását is érdemes követni. Erre a célra jónéhány terméken már átlátszó ablakocskát alakítottak ki, így a személyzet folyamatosan látja a fogyást, időben tudja pótolni a folyékony szappant.